واش بتن

استفاده از واش بتن در یک مکان و نحوه اجرای آن به چه صورتی است؟

استفاده از واش بتن

برای اجرای واش بتن درجه یک و استفاده از آن، در نظر گرفتن اجرای مناسب اهمیت دارد. در واش بتن باید سنگ دانه های خاص رنگی و معدنی به شکلی برجسته مشاهده شود.

در مرحله اول لازم است که سطح خاصی که در آن قصد به کار بردن واش بتن وجود دارد، به طور دقیق کوبیده شود و این سطح صاف باشد تا به این طریق بتوان واش بتن را در محیط مناسب استفاده کرد.

در مواقعی که واش بتن نصب می شود، لازم است که حدود 1 تا 5 سانتی متر را برای بندگذاری و فاصله میان هر یک از واش بتن ها به کار برد. برای نصب کردن واش بتن لازم است، از بند کشی استفاده شود و منظور این است که با بند خاصی، فاصله ای که در میان واش بتن ها وجود دارد، حفظ گردد و با توجه به درخواست مشتری می توان در قسمت های بند کشی ، ترکییب هایی ماسه و سیمان یا مواد دیگری را به کار برد.

در این زمینه سیمان های رنگی زیبا جلوه قشنگی به محیط می دهد و مناسب تر این است که از مواد مضر همانند دوغاب یا گچ استفاده نگردد. بهتر این است که در بین قطعه های واش بتن فاصله مناسبی وجود داشته باشد و در خیلی موارد برای اینکه بتوان فاصله میان موزائیک ها را پر کرد از مواد مختلفی همانند سیمان هایی با رنگ خاص به کار برده می شود، یا از چمن برای این مورد خاص استفاده می کنند. قرار دادن سنگ های خاص و رنگی نیز در این مورد زیبایی خاصی به محیط مورد نظر می دهد.

استفاده از واش بتن

بهتر این است که برای تمیز کردن واش بتن درجه یک از مواد شوینده به کار برده نشود و موادی چون اسیدها یا نمک در این مواقع به بافت واش بتن آسیب زیادی وارد می کند و این امکان وجود دارد که واش بتن را بی کیفیت نشان دهد.

واش بتن دارای سطح برجسته ای است و در این مورد باید دقت کرد که دوغاب یا مواد دیگری همانند سیمان یا گچ بر قسمت سطح این محصول به کار برده نشود، زیرا ممکن است، این نوع مواد بر روی سطح بماند و به هیچ عنوان از بین نرود. ماندن دوغاب یا سیمان بر واش بتن به دلیل برجسته بودن این سطح کل زیبایی محصول را از بین می برد و سطح را کدر نشان می دهد.

استفاده از واش بتن در مناطق سردسیر

در مناطقی که سردسیر می باشد و احتمال بارش باران در آن وجود دارد، ممکن است، سطح موزائیک های خاص لیز شود و در هنگام راه رفتن امکان اینکه افراد بیفتند افزایش می یابد.

در این مناطق نباید، موزائیک هایی که صاف هستند، به کار برده شوند و لازم است، به نوع واش بتن توجه گردد. واش بتن هایی که در آن سنگ دانه های برجسته وجود داشته باشد، به راحتی می تواند برای این نوع مناطق استفاده گردد و برای افراد خطرات کمتری ایجاد می کند.

مورد مهم دیگر در مناطق سردسیر مربوط به جذب کردن آب واش بتن است. در این مناطق باید درصد جذب کردن آب در واش بتن در حد خاصی باشد و بیشتر از پنج درصد نشود.

زیرا اگر جذب آب از این حد بیشتر گردد به داخل واش بتن نفوذ پیدا می کند و در هنگام سرمای شدید این نوع واش بتن یخ می زند و حجم این محصول افزایش می یابد و ممکن است که موزاییک مورد نظر از درون کاملا خرد شود، یا کیفیت آن در حد خیلی زیادی پایین آید.

استفاده از واش بتن

برای پارکینگ ها و انباری توجه به نوع واش بتن اهمیت دارد، اما در هنگام انتخاب و خرید واش بتن در این مراکز به اندازه مناطق آزاد حساسیت وجود ندارد و بیش از توجه به مقاومت واش بتن در مقابل تغییرات آب و هوایی لازم است

در این مکان ها محصولی به کار برده شود که مقاومت آن در حد خیلی بالایی باشد و در ارتباط با وسایل سنگینی که به پارکینگ ها وارد می شوند، فشار این موزاییک ها در حد مناسبی تعیین گردد.

به این مطلب امتیاز بدید
0 0 رای ها
امتیاز این مطلب
guest
0 نظرات سایر کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments