مقالات

انواع سنگفرش پلیمری را بشناسیم

سنگفرش های پلیمری

سنگفرش های پلیمری انواع مختلفی دارد. در زیر به انواع سنگ فرش های پلیمری اشاره کرده ایم :

موزاییک پلیمری : موزاییک پلیمری یکی از انواع کف پوش های متنوع می باشد و دارای تراکم بالایی دارد و از بتن متراکم ساخته شده است  دلیل این تراکم بالا از مراحل پلیمریزاسیون و میز ویبره بدست می آید و موادی مانند سنگدانه ، سیمان ، رزین سمنت پلاست در تهیه آن استفاده می شود .

افزودنی های شیمیایی  و ترکیبات پلیمری باعث شده است که زیبایی خاصی به موزاییک پلیمری بدهد و همچنین همین مواد باعث مقاومت و زیبایی خاصی در موزاییک های پلیمری شده است . موزاییک های پلیمری دارای مقاومت بالا در هوای سرد و حتی یخبندان دارد و دلیل آن این است که آب با درصد پایینی جذب موزاییک می شود و همچنین تراکم زیادی در زمان این محصول استفاده می شود .

رنگ هایی که در ساخت موزاییک پلیمری استفاده می شود رنگدانه های شیمیایی می باشد و به همین دلیل تنوع در ایجاد رنگ ها بسیار زیاد می باشد و رنگدانه ها می تواند به صورت قرمز ، آبی ، سفید ، سیاه و یا رنگ هایی متنوع دیگری باشد .  طرح هایی که در موزاییک های پلیمری استفاده می شود می توانند تمامی سلیقه ها و نیاز ها را پوشش می دهد . شما می توانید موزاییک های پلیمری را در کف حیاط ها ، سنگ فرش های پلیمری برای کفپوش پیاده روها ، پشت بام ، پارکینگ در مکان های مسکونی و تجاری استفاده شده است .

مزایای سنگفرش های پلیمری

سنگ فرش های پلیمری مزیت های زیادی دارد . در زیر سعی کرده ایم به مزیت های سنگ فرش پلیمری اشاره کرده ایم :

  •   سنگ فرش های پلیمری دارای مقاومت بسیار بالا هستند و همچنین استحکام بالا دارد و دلیل آن میتواند استفاده از تکنولوژی های روز دنیا باشد که در ساخت این سنگ فرش ها استفاده می شود .
  •   این سنگ فرش ها به دلیل موادی  که در آنها استفاده شده است بسیار سبک می باشد  به راحتی می توان آنها را جابجا کرد .
  •   نصب سنگ فرش های پلیمری بسیار آسان می باشد و می توانید در کمترین زمان آنها را نصب نمایید .
  •   سنگ فرش های پلیمری طرح و رنگ های متنوع و زیبایی دارد که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود آنها را انتخاب نمایید .
  •   شما می توانید با توجه به نیاز خود در هر منطقه ای که هستید سنگ فرش را متناسب با شرایط آن انتخاب نمایید .
  •   سنگ فرش پلیمری می تواند در نماهای خارجی و داخلی نیز استفاده می شود .
  •   با استفاده از سنگ فرش های پلیمری شما دیگر نیاز ندارید که از برشکاری استفاده کنید و دیگر زمانی برای برش زدن سنگ فرش ها استفاده
  •   در زمان نصب سنگ فرش پلیمری دیگر شما نیاز ندارید که از ابزارهای خاص و گران استفاده نمایید .

سنگفرش های پلیمری

سنگ فرش های پلیمری از دسته سنگ های مصنوعی محسوب می شود در ترکیبات سنگ فرش از افزودنی ها و سنگ های طبیعی استفاده می شود و دارای وزن کمی می باشد  و سیمان و رس از مواد اولیه در این سنگ فرش ها می باشد و برای تولید سنگ فرش با رنگ های زیبا و متنوع از رنگدانه ها استفاده میشود .

ماسه اولین مهمترین جزء در تولیدات سنگ فرش ها پلیمری و موزاییک پلیمری می باشد همچنین مواد شیمیایی و افزودنی های با چسبندگی بالا استفاده می شود که مقاومت را در سنگ فرش ها پلیمری بالا می برد  .

این سنگ فرش ها در محیط هایی که قلیایی هستند و دارای اشعه ماورا بنفش هستند بهترین انتخاب و گزینه سنگ فرش پلیمری می باشد  . برای اینکه این سنگ فرش ها بیشتر مانند سنگ های طبیعی باشد در قالب ها مخصوص ریخته می شود تا طرحی زیبا و طبیعی داشته باشد .

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی کفپوش ها جدید وارد بازار شده است که ویژگی ها بسیار زیادی به نسبت کفپوش ها طبیعی که از سنگ ساخته می شود دارد . کفپوش  های بتنی از سری کفپوش هایی می باشد که مقاومت بالایی دارند و به نسبت کفپوش های دیگر قیمت بسیار مناسب تری دارد . کفپوش های بتنی معمولا از سنگ آهک ، سنگ ریزه های گرانیتی و سولفات کلسیم استفاده می شود . شما می توانید سنگ فرش های بتنی در هر مکانی که می خواهید استفاده نمایید و نگرانی برای استحکام و دوام این کفپوش ها نداشته باشید . در یر به مزیت هایی که کفپوش های بتنی دارد اشاره کرده ایم :

  • کفپوش های بتنی با توجه به مواد اولیه ای که در ساخت آنها استفاده شده است دارای مقاومت بسیار بالایی هستند .
  •   کفپوش های بتنی می تواند گرما را در حد بالایی جذب کند و به شما در صرفه جویی انرژی کمک می کند .
  •   شما زمانی که از کفپوش های بتنی استفاده میکنید دیگر نیاز نیست نگرانی برای نگهداری آنها داشته باشید . زیرا بسیاری از کفپوش ها باید در دمای خاصی باشند تا در دماهای بالا نشکنند و یا برای تمیز کردن آن نیازی نیست که زیاد دردسر بکشید .
  •   شما میتوانید به راحتی کفپوش های بتنی را تمیز کنید و نگرانی برای استفاده از مواد شوینده های خاص نداشته باشید .
  •   کفپوش های بتنی می تواند به نسبت کفپوش های دیگر محیط را گرم کند .
  •   یکی از مزیت های اصلی و مهم در کفپوش های بتنی این است که مقاومت بسیار بالایی در آتش سوزی و سیل دارد .
  •   یکی از مزیت های دیگر کفپوش های بتنی این است که این کفپوشها ماندگاری بسیار بالایی دارند و به همین دلیل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است .
  •     یکی از دلایل محبوبیت کفپوش های بتنی این است که این کفپوش ها دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشد .

در قسمت مزایا کفپوش های بتنی ذکر کردیم که این کفپوش ها گرما را تا حد بالایی جذب می کنند و همین امر باعث می شود که در انرژی صرفه جویی شود . در کار این ویژگی اگر فضای محیط دمای کمی داشته باشد  به همان میزان دمای سرد را جذب می کند  . اگر شما می خواهید این ویژگی را در داخل منزل استفاده نمایید می توانید با استفاده از یک موکت و قالیچه تا حد زیادی سرما آن را بگیرید .

یکی از معایب کفپوش های بتنی این است که قابلیت ارتجاعی دارند و ممکن است تا حد زیادی باعث دردهای مفصلی و کمر شود به همین دلیل سعی می شود که بیشتر از این کفپوش ها در محیط های بیرون استفاده می شود .

کفپوشهای بتنی به دلیل اینکه سفت بودن بالایی  که دارد باعث می شود در صورت برخورد هرگونه شی شکستنی با آن سریع بشکند . بیشتر افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند پیشنهاد می دهند که به هیچ عنوان اتاق کودکان و افراد سالخورده از این کفپوش استفاده نشود .

یکی دیگر از معایب این کفپوش ها این است که اگر در زمان نصب به خوبی بتونه کاری انجام نشود باعث می شود که که کپک و قارچ در این کفپوش ها رشد کند و دلیل آن این است که جذب رطوبت در حد بالایی انجام می شود .

کاربرد کفپوش های بتنی

امروزه بیشتر افراد برای کفپوش ها از کفپوش های بتنی استفاده می کنند در زیر به کاربردهای کفپوش های بتنی اشاره کرده ایم :

کف پوش های تنی برای اینکه این ویژگی را دارد که احتمال سرخوردگی در آنها بسیار کم می باشد در روسازی های کف از آن استفاده می شود .

کفپوش های بتنی به دلیل اینکه طرح و رنگ های زیادی که  دارد باعث می شود که در مکانهایی که می خواهند از کارهای تزئینی استفاده کنند استفاده می شود .

به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که در کفپوش های بتنی دارد در مکان های صنعتی نیز استفاده می شود .

در مکانهایی که احتمال فرسایش وجود دارد از کفپوش ها بتنی استفاده می شود .

به این مطلب امتیاز بدید
0 0 رای ها
امتیاز این مطلب
guest
1 نظر شما
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اشکان

این کفپوش های پلیمری دقیقا از چی ساخته میشن؟