موزاییک پلیمری

مزایای موزاییک پلیمری چیست؟

مزایای استفاده از سنگ های پلیمری

موزاییک های پلیمری از بهترین کف پوش ها به شمار می آیند و با در نظر گرفتن مزایای استفاده از موزاییک های پلیمری می توان آن ها را از بهترین گزینه ها برای کفپوش کردن محوطه های مختلف به حساب آورد.

در ادامه می توانید مهم ترین مزایای استفاده از موزاییک های پلیمری را دنبال کنید:

مزایای استفاده از موزاییک های پلیمری

یکی از ویژگی های مهم در موزاییک های پلیمری این است که در صورت استفاده شدن به عنوان سنگ‌فرش از به وجود آمدن گل و لای در زمان بارندگی جلوگیری می کنند که این کار باعث می شود سطح مورد نظر تمیز بماند.

از موزاییک های پلیمری درصورتی که به عنوان سنگ‌فرش برای پوشش دادن خیابان استفاده کنید در این صورت مانع از بلند شدن گرد و خاک از روی سطح خواهید شد در نتیجه با این کار مانع از آلودگی هوا می شوید.

یکی از ویژگی های ممتاز در موزاییک های پلیمری که برای سنگ‌فرش کردن کاربرد دارند این است که در مقابل سرما و یخ زدگی بسیار مقاوم خواهند بود.

استفاده از سنگ های پلیمری باعث می شود جلوه ی زیبا تری به محیط داده شود. در صورتی که سنگ‌فرش نیاز به تعمیر داشته باشد این کار به آسانی صورت خواهد گرفت.

استفاده کردن از سنگ های پلیمری برای سنگ‌فرش کردن باعث می شود مساحت قابل توجه ی را در کمترین زمان ممکن سنگ‌فرش کنید به همین دلیل سرعت اجرا در پوشش دادن یک محیط با استفاده از سنگ های پلیمری به سرعت انجام می شود.

مزایای استفاده از سنگ های پلیمری

آیا استفاده از سنگ های پلیمری به عنوان سنگ‌فرش می تواند در کاهش دادن هزینه ها مؤثر باشد ؟

در همین رابطه می توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت استفاده کردن از سنگ های پلیمری به عنوان پوشش شما می توانید هزینه هایمصرفی خود را بسیار کاهش دهید ، چرا که استفاده از سنگ می تواند به سادگی صورت بگیرد به این صورت که شما می توانید سنگ های پلیمری را در ماسه و یا شن قرار دهید و برای اینکه سنگ ها در سر جای خود محکم تر شوند می توانید برای این کار از ملات سیمان استفاده کنید.

همچنین استفاده از سنگ هاو موزاییک پلیمری می تواند باعث شود که شما در زمان طولانی مدت نیازی به تعمیر و یا تعویض سنگ‌فرش برای محیط خود نداشته باشید ، به همین خاطر استفاده کردن از سنگ پلیمری به عنوان پوشش برای معابر و پارک ها می تواند بسیار به صرفه باشد.

آیا استفاده از سنگ های پلیمری به عنوان سنگ‌فرش می تواند در کاهش دادن هزینه ها مؤثر باشد ؟

در همین رابطه می توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت استفاده کردن از سنگ های پلیمری به عنوان پوشش شما می توانید هزینه های مصرفی خود را بسیار کاهش دهید ، چرا که استفاده از سنگ می تواند به سادگی صورت بگیرد به این صورت که شما می توانید سنگ های پلیمری را در ماسه و یا شن قرار دهید و برای اینکه سنگ ها در سر جای خود محکم تر شوند می توانید برای این کار از ملات سیمان استفاده کنید.

همچنین استفاده از سنگ های پلیمری شبیه به واش بتن کف حیاط می تواند باعث شود که شما در زمان طولانی مدت نیازی به تعمیر و یا تعویض سنگ‌فرش برای محیط خود نداشته باشید ، به همین خاطر استفاده کردن ازسنگ پلیمری به عنوان پوشش برای معابر و پارک ها می تواند بسیار به صرفه باشد.

آجر در کنار موزاییک پلیمری

آجر نیز از متریالی به شمار می رود که می تواند در کنار سنگ استفاده شود ، به همین خاطر باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از آجر در محوطه سازی باید از آجر هایی با ضخامت کمتر استفاده  کنید و همچنین شما می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت نحوی مناسب قرار گرفتن آجر در کنار سنگ را برای محوطه سازی مشاهده کرده و بهترین نوع آن را برای محوطه سازی حیاط خود به کار ببرید.

مزایای استفاده از سنگ های پلیمری

استفاده از بتن برای افزایش دوام موزاییک پلیمری

یکی از اصلی ترین مصالح ای که می توان از آن در کنار سنگ استفاده کرد بتن می باشد ، به دلیل این که قرار گرفتن بتن در کنار سنگ باعث می شود تا ساختاری که به وجود خواهد آمد به سادگی دچار فرسایش نشود و همچنین دوام سنگ فرشی که با استفاده از بتن انجام شده است به مراتب بیشتر از سایر طرح ها خواهد بود ، به همین خاطر افراد مختلف جامعه از بتن در کنار سنگ برای پوشش دادن حیاط  استفاده می کنند و به این وسیله کار محوطه سازی حیاط خود را انجام خواهند داد.

در رابطه با استفاده از بتن در زمان سنگ‌فرش کردن باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل به سرعت خشک شدن بتن باید طرح مورد نظرخود را از قبل آماده کنید تا بتوانید در حین کار و در زمان استفاده از بتن با مشکلی روبه رو نشوید ، همچنین باید توجه داشته باشید که اگر به دنبال زیبایی برای کفپوش کردن حیاط خود هستید این طرح نمی تواند برای محوطه سازی مناسب باشد چرا که زیبایی خاصی ندارد ، اما در عوض باعث بالا رفتن مقاومت سطح شما خواهد شد.

در ساخت موزاییک های پلیمری چه موادی به کار رفته است ؟

در ساخت این نوع از سنگ ها که برای سنگ‌فرش کردن محیط می توان از آن ها استفاده کرد ترکیبات مختلفی از جمله شن ها و ماسه ریز ، سیمان برای بالاتر بردن چسبندگی ، روان‌کننده هایی که برای رنگ آمیزی سنگ به کار می روند ، انواع رنگ های مختلف ، ترکیبات نانو جهت نفوذ ناپذیر شدن سنگ در مقابل آب و قالب هاییکه در آن سنگ برش داده خواهد شد تا بتوان با توجه به طرح مورد نظر از آن ها استفاده کرد.

در این روش از تولید سنگ های پلیمری به دلیل داشتن ترکیبات مختلفی که در ساخت آن ها به کار رفته است موجب می شود تا از سنگ پلیمری که برای سنگ‌فرش کردن محیط استفاده کرده اید در مقابل ضربه و شکستن بسیار مقاوم باشد و به آسانی در اثر قرار گرفتن در شرایط مختلف دچار فرسایش نشود.

نصب موزاییک های پلیمری برای سنگ‌فرش کردن به چه صورت انجام می شود ؟

در ابتدا سطح مورد نظر را باید پاک کرده و در صورتی که برای طراحی نقشه ی مورد نظرتان برای سنگ‌فرش کردن نیاز به برش سنگ داشته باشید باید سنگ ها را از قبل یرش بدهید.

در مرحله ی دوم پس از آماده‌سازی زیر ساخت برای نصب سنگ شما می توانید برای نصب سنگ های پلیمری از شن و یا ماسه های ریز به عنوان زیر ساخت استفاده کنید ، در این مرحله باید سطح مورد نظر تراز شود و همچنین جهت عبور آب باید شیب بندی شود.

در مرحله ی سوم پس از قرار دادن سنگ ها با توجه به طرح خود می توانید برای محکم تر شدن سنگ در جای خود از ملات سیمان و بتن استفاده کنید تا سنگ در جای خود محکم شود و به راحتی نتوان آن را جابجا کرد ، همچنین استفاده از بتن باعث می شود که علاوه بر استحکام سنگ‌فرش ایجاد شده موجب می شود که درز ها و شکاف هایی که به واسطه ی کنار هم قرار گرفتن سنگ ها به وجود می آید به وسیله ی ملات بتنی پر شود تا آب و معایعات مختلف نتوانند به لایه های زیرین در زیر سنگ نفوذ پیدا کنند و سنگ را سطح زمین جدا کنند.

مزایای استفاده از سنگ های پلیمری

در زمان نصب موزاییک های پلیمری باید به چه نکاتی توجه داشته باشید ؟

بهتر است زمانی که از سنگ های پلیمری برای سنگ‌فرش کردن استفاده می کنید به نکات زیر توجه داشته باشید از مهمترین این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بهتر است در زمان نصب سنگ ها سطح مورد نظر را از لحاظ شیب بندی و همچنین بر طرف کردن پست و بلندی ها اقدام کنید تا سنگ به صورت درست برای پوشش دادن و سنگ‌فرش شدن به کار برود.

2. می توانید از موزاییک های پلیمری برش داده شده برای سنگ‌فرش استفاده کنید تا با این کار سطح پوشش داده ی شما زیباتر شود.

3.اگر از ملات سیمان و بتن برای نصب سنگ ها استفاده می کنید بهتر است به میزان کافی ملات برای نصب سنگ ها به کار ببرید تا سنگ به صورت محکم تری در سطح زمین قرار بگیرد.

4.برای شستشو و پاک کردن موزاییک های پلیمری استفاده شده به عنوان سنگ‌فرش می توانید از آب با فشار فراوان برای این کار استفاده کنید.

5.بهتر است در زمان سنگ‌فرش کردن سنگ های پلیمری که انتخاب می کنید دارای ضخامت کمتری باشند تا به راحتی در سطح مورد نظر قرار بگیرند ، در این صورت در سطح پوشش داده شده هیچ گونه پستی و بلندی به وجود نخواهد آمد.

6.از دیگر نکاتی که باید در زمان نصب سنگ های پلیمری به عنوان سنگ‌فرش  باید به آن ها توجه داشته باشید این است که درزها و شکاف هایی که در بین سنگ ها در زمان قرار گرفتن به وجود خواهد آمد را به خوبی با ملات سیمان بپوشانید ، چرا که باز بودن این درز ها باعث نفوذ آب به داخل سنگ و همچنین خارج شدن سنگ از محل نصب شده خواهد شد ، همچنین در صورتی که درزه به خوبی پوشانده نشود ممکن است در مناطق سرد سیری به علت نفوذ آب به زیر سنگ موجب شکستگی و ترک خوردن سنگ شود.

با چه روش هایی می توان موزاییک های پلیمری را تمیز کرد ؟

این نوع از پوشش به دلیل این که بیشتر در مکان های باز و بدون سقف و همچنین در معرض رفت آمد قرار می گیرند به سرعت دچار آلودگی و کثیفی خواهند شد به همین خاطر می توان یکی از معایب این نوع پوشش ها در نظر گرفت ، به همین دلیل بهتر است با استفاده از روش هایی که در ادامه خواهیم گفت این نوع از پوشش ها را تمیز کنید.

در مر حله ی اول بهتر است تمام آشغال ها و علف هایی که در بین سنگ‌فرش ها وجود دارند را جمع‌آوری کنید.

در مرحله ی دوم شما می توانید از مواد شویند و کف به همراه آب فروان سطوح سنگی موجود در سنگ‌فرش را پاکیزه کنید، برای این کار میتوانید از برس و یا ابزارآلات مخصوصی که برای این کار تعبیه شده اند استفاده کنید.

در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده کردن از سنگ به عنوان پوشش بسیار می تواند مناسب باشد چرا که سنگ ها در کنار مقاومتی که دارند باعث می شود در صورت استفاده به عنوان پوشش جلوه ی محیط زیباتر شود.

امیدواریم مقاله مزایای استفاده از موزاییک های پلیمری در جهت راهنمایی شما عزیزان مؤثر بوده باشد. از مقاله تولید سنگ‌فرش پلیمری نهایت استفاده و بهره را برده باشید.

به این مطلب امتیاز بدید
0 0 رای ها
امتیاز این مطلب
guest
0 نظرات سایر کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments