واش بتن

واش بتن مرغوب چه ویژگی هایی دارد؟

تشخیص واش بتن مرغوب

ویژگی های واش بتن مرغوب چیست و چطور باید این نوع واش بتن را تشخیص داد؟ در ادامه این مطلب از تارگت بتن با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

واش بتن مرغوب

 

زمانی که یک قطعه واش بتن، شکسته می شود. در ابتدا به ضخامت قطعه شکسته شده، نگاه کنید. در تمامی این قسمت ها، باید سنگ دانه ها پراکنده شده باشند. مثلا اگر ضخامت یک کفپوش ۳۰ میلی متر باشد، سنگ دانه های رنگی، باید در تمامی قسمتهای ۳۰ میلی متر وجود داشته باشد.

یک واش بتن استاندارد، تمامی مواد، به همراه چسب بتن در ساختار آن وجود دارد. و یک دوره کیورینگش، را گذرانده باشد.

با شکسته شدن، سیمان و سنگش، به طور متراکم دیده شوند و از هم مجزا نشوند. در اصل شکستگی سنگ ها نیز، مانند بخش سیمانی در هنگام شکسته شدن قطعه مشاهده شود.

همچنین حباب هوا، در زمان برش های عرضی و طولی واش بتن دیده نشود. در این صورت است که یک واش بتن مرغوب را در اختیار دارید. در غیر این صورت، واش بتن مقاوم نیست و موقع یخبندان و فشار، با از هم پاشیدگی، قسمتهای سنگ و سیمان خورد می شود.

پس به طور کلی، یک موزاییک واش بتن مرغوب دارای مزیت های زیر می باشد:

  • وجود سنگ دانه های یکسان، با تراکم یکسان در همه نقاط کفپوش
  • وجود سیمان پرتلند با عیار ۴۰۰
  • مقاوم در برابر فشار زیاد
  • مقاومت در برابر نفوذ آب و سرمای ناگهانی

تشخیص واش بتن مرغوب

موزاییک واش بتن، به چه روشی تولید می شود؟

سیمان، سنگ های معدنی، ماسه، مواد روان کننده بتن، چسب بتن، مواد تشکیل دهنده موزاییک واش بتن می باشند. در کارگاهها، این مواد را با هم مخلوط می کنند و سپس در قالب های مخصوص می‌ریزند. در این مرحله، مخلوط داخل قالب دارای حباب های هوا می باشد که برای استحکام و مقاوم کردن موزاییک،این حباب های هوا باید از مخلوط خارج شوند. برای این کار، قالب های حاوی مخلوط را روی یک میز ویبره می گذارند،که با این کار مواد، کاملاً یکنواخت و یک دست مخلوط می‌شوند و هوای بین ذرات نیز کاملا خارج می گردد. زمان مورد نیاز برای این کار حدود ۳ دقیقه می باشد. بعد از این مرحله، قالب ها را داخل اتاق بخار گذاشته و به مدت زمان ۲۴ ساعت، آنها را در این اتاق رها می‌کنند. این کار باعث محکم شدن و تثبیت مقاومت موزاییک می‌شود.

تولید واش بتن در همین جا تمام نمی‌شود. چون بعد از بیرون آوردن قالب واش بتن از اتاق بخار، به وسیله فرچه های فلزی و واترجت آنها را تمیز کرده و کاملاً صیقل می دهند. اینجاست که یک واش بتن زیبا تولید شده است، ولی مرحله بعدی هم وجود دارد و آن این است که،با فرچه فلزی و فشار آب، سیمان حاصل از ساییدگی که بر روی موزاییک وجود دارد، تمیز شسته شده و سنگ دانه های خوش رنگ و زیبای آن به خوبی مشاهده می‌شوند.

3/5 - (1 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیاز این مطلب
guest
0 نظرات سایر کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments