مقالات

بهترین کفپوش پارکینگ ؛ دوام، زیبایی و کیفیت

بهترین کفپوش پارکینگ

زمانی که نوبت به انتخاب بهترین کفپوش پارکینگ برسد، باید دقت نظر نسبت به عوامل مختلفی داشته باشید که هر یک از آن ها در نوع خود و در ترکیب با یکدیگر، می تواند در انتخاب نهایی شما تاثیرگذار باشد. دوام، زیبایی و کیفیت در خصوص کفپوش های پارکینگ حائز اهمیت بوده و حتما باید در انتخاب کفپوش به این موارد به صورت تخصصی دقت نمایید.

در ادامه با وبلاگ تارگت بتن همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

بهترین کفپوش پارکینگ

بهترین کفپوش پارکینگ می تواند کفپوش واش بتن، کفپوش بتن پرسی، کفپوش موزاییکی و غیره باشد. اما چیزی که باید در این میان مورد توجه قرار دهید، میزان دوام این کفپوش ها و شکل تعبیه و قیمتی است که باید بابت خرید و نصب در نهایت بپردازید.

بهترین کفپوش پارکینگ

دوام در مقابل رفت و آمد

در پارکینگ های طبقاتی یا پارکینگ های منازل مسکونی، مجتمع های اداری و تجاری و مانند آن ها، حجم مختلفی از عبور و مرور خودروها را داریم. بسته به این که پارکینگ یک طبقه بوده یا طبقاتی و دارای رمپ باشد، شکل کاربری آن نیز تا حدودی متفاوت خواهد بود. اما به هر ترتیب نیازمند کفپوشی هستیم تا در مقابل رفت و آمد خودروهای مختلف (خواه به تعداد محدود یا بالا در طول شبانه روز) دارای مقاومت و دوام قابل توجهی باشد. کفپوش های واش بتن، کفپوش پرسی یا موزاییکی در این خصوص به خوبی عمل کرده و در مقابل رفت و آمد مقاومت دارند.

مقاومت فرسایشی و سایشی بهترین کفپوش پارکینگ

همین طور مقاومت فرسایشی و سایشی نیز در کفپوش های پارکینگ از اهمیت خاصی برخوردار هستند. با عبور و مرور خودروها و تماس پیوسته لاستیک این ماشین ها، کفپوش می تواند به مرور فرسوده شده و دچار ساییدگی و از دست رفتن جلوه و کیفیت اولیه خود گردد. از این روی لازم است که حتما کفپوش هایی انتخاب شوند که در مقابل رفت و آمد به مرور زمان، مقاومت فرسایشی و سایشی داشته و از این بابت صدمه ای نبینند.

رنگ بندی و تنوع

در یک پارکینگ نیازمند بخش بندی فضا هستیم و در صورتی که کفپوش های انتخابی دارای رنگ بندی و تنوع طرح باشند، می توان به خوبی مرزبندی فضای پارکینگ را ایجاد کرده و در هر بخشی از آن، فضاهای جداگانه ای را به کمک تنوع رنگ و طرح کفپوش ها ایجاد کرد. به طور مثال شما می توانید به وسیله ردیف موزاییک های پرسی زرد رنگ، مرز پارکینگ هر واحد ساختمانی را مشخص کرده و یا از واش بتن های رنگ مجزا برای هر بخش استفاده کنید.

کفپوش پارکینگ

کیفیت و طول عمر بهترین کفپوش پارکینگ

در خصوص کفپوش های پارکینگ، نیاز به طول عمر داریم. بدیهی است که پس از گذشت مدتی از ساخت یک ساختمان و همین طور پارکینگ آن، نیاز به تعویض کفپوش ها چندان جالب نخواهد بود و لازم است که نوع کفپوش انتخاب از همان بدو امر، طوری باشد که بتوان از دوام و کیفیت آن در طول عمر استفاده اطمینان خاطر داشت. کفپوش های بتنی و پرسی از بهترین کفپوش های مناسب پارکینگ ها هستند که ضمن داشتن کیفیت بالا، طول عمر کافی داشته و می توان برای سال های سال از ماندگاری وضعیت نخستین آن ها، اطمینان حاصل کرد.

نتیجه گیری

در بالا اشاره ای به مشخصات بهترین کفپوش پارکینگ داشتیم و شما می توانید با مرور کردن این موارد، بهترین تصمیم گیری جهت خرید کفپوش مناسب محوطه پارکینگ منازل، پارکینگ های طبقاتی و … را داشته باشید. شما چه نظر دیگری در این باره دارید و در خصوص تجربه کفپوش های مختلف چه مزایا و معایبی را تجربه کرده اید؟ نظرات و ایده های خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ تارگت بتن در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز بدید
0 0 رای ها
امتیاز این مطلب
guest
0 نظرات سایر کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments